SZKOLENIA MENEDŻERSKIE

WIZERUNEK LIDERA I FIRMY

SZEF Z AUTORYTETEM

WSPÓŁPRACA I KOMUNIKACJA Z ZESPOŁEM

WYSTĄPIENIA PUBLICZNE

SZTUKA SKUTECZNEJ PREZENTACJI

ZARZĄDZANIE STRESEM

ZARZĄDZANIE CZASEM

REKRUTACJA I SELEKCJA

ASSESSMENT CENTRE

MOTYWOWANIE PRACOWNIKÓW

OCENA I ROZWÓJ

ROZMOWA OCENIAJĄCA

COACHING

ZARZĄDZANIE ZMIANĄ

OPEN SPACE

PROFESJONALNE ZARZĄDZANIE SEKRETARIATEM




WIZERUNEK LIDERA I FIRMY

  1. Rola lidera w budowaniu i utrzymywania dobrego wizerunku firmy - co pomaga, co rujnuje?

  2. Identyfikacja z firmą. Co to znaczy być ambasadorem marki zawodowo i prywatnie?

  3. PR wewnętrzny lidera: budowanie relacji i współpracaze współpracownikami, podwładnymi i przełożonymi:

    • bezpośrednia: codzienne kontakty zawodowe, spotkania, zebrania, wystąpienia, etc.

    • pośrednia: telefon, korespondencja elektroniczna i papierowa, etc.

  4. Kontakty zewnętrzne lidera a wizerunek firmy - klienci, spotkania i wystąpienia, krótkie szkolenia, telefony, maile, etc.

  5. Budowanie wizerunku lidera

    • model wizerunkowy

    • jak budować i wzmacniać rzeczywisty autorytet

    • jak integrować własną osobowość

  6. Trening autoprezentacji lidera

    • zewnętrzność statyczna: wygląd, kultura osobista

    • zewnętrzność dynamiczna: mowa ciała, operowanie głosem

    • panowanie nad emocjami

  7. Savoir - vivre: bezpośredni, telefoniczny, mailowy

  8. Skuteczne działanie ma wpływ na wizerunek

    • nie daj się okradać z czasu

    • poznaj mocne i słabe strony swojej decyzyjności

    • stosuj techniki logiczne i rozpoznawaj nielinearne w podejmowaniu decyzji

  9. Zachowanie autorytetu i pozytywnego wizerunku w trudnych relacjach i sytuacjach - warsztat osadzony w realnych przypadkach zawodowych zasygnalizowanych przez uczestników szkolenia


Powrót do listy




SZEF Z AUTORYTETEM

  1. Wgląd w psychologiczne mechanizmy funkcjonowania osobowości - samopoznanie drogą do budowania pewności siebie w roli szefa

    • temperament w praktyce

    • Analiza Transakcyjna na użytek szefa

    • psychoanalityczna teoria W. Reicha

    • dawcy i biorcy jako szefowie

    • czy płeć szefa ma znaczenie?

    • analiza mocnych i słabych stron osobowości oraz kompetencji społecznych - jak wzmacniać mocne, a osłabiać słabe

  2. Motywowanie i inspirowanie podwładnych

    • istota i rodzaje motywacji

    • praktyczne zastosowanie współczesnych modeli motywacyjnych

    • katalog motywatorów pozafinansowych

    • jak krytykować i chwalić motywująco?

    • delegowanie zadań i odpowiedzialności jako narzędzie motywacyjne

  3. Szef w sytuacji konfliktu

    • czy konfliktu da się uniknąć?

    • skala wpływu i odpowiedzialności szefa w sytuacjach konfliktowych

    • jak osłabiać narastanie konfliktów przy wprowadzaniu zmian

    • techniki rozwiązywania konfliktów w zespole: spór konstruktywny, mediacja, arbitraż

    • "regulamin" antykonfliktowy

  4. Praktyczny trening antystresowy

    • kiedy szef się "wypalił", a kiedy jest tylko zmęczony, zestresowany, albo stremowany?

    • przegląd i analiza sposobów radzenia sobie ze stresem

    • szybkie techniki relaksacji


Powrót do listy




WSPÓŁPRACA I KOMUNIKACJA Z ZESPOŁEM

  1. Specyfika pracy w zespole

    • zespół jako środowisko życia i pracy

    • związek między spójnością zespołu i jego produktywnością, zalety i wady spójnego zespołu

    • fazy a funkcje w rozwoju zespołów

    • role, relacje i "konstelacje" w zespole - na podstawie modelu Belbina

    • współzależność i podział odpowiedzialności w zespole

  2. Kierowanie zespołem

    • zasady budowania i integracji zespołów

    • metody budowania autorytetu w zespole

    • techniki wywierania wpływu na zespół

  3. Zarządzanie informacją

    • wyszukiwanie, selekcjonowanie, gromadzenie, przetwarzanie i upowszechnianie informacji

    • prywatny "Business Intelligence" - technologie informatyczne i "psychologiczne"
      w zarządzaniu informacją

    • wewnętrzny PR jako istotna funkcja zarządcza

  4. Komunikacja systemowa

    • przepływ informacji i sterowanie informacją w firmie/dziale/zespole

    • formalny i nieformalny obieg informacji

    • style przekazywania informacji

    • blokady w przepływie informacji i ich wpływ na skuteczność działania zespołu

    • blokady a konflikty

  5. Istota komunikacji interpersonalnej

    • komunikacja werbalna i niewerbalna w przekazywaniu informacji, spójność przekazu słownego z mową ciała

    • filtry i bariery komunikacyjne, rola nastawienia (efekt Pigmaliona)

    • zasady konstruktywnego porozumiewania się w sytuacjach napięcia emocjonalnego

  6. Zachowania asertywne menedżera w trudnych relacjach i sytuacjach zawodowych

    • modelowe techniki i narzędzia asertywnej komunikacji, "komunikaty-wytrychy"

    • praktyczny warsztat osadzony w realiach firmy na podstawie przykładów zgłoszonych przez uczestników (np. radzenie sobie z krytyką i agresją, udzielanie informacji uzasadnianie procedur w języku korzyści, delegowanie zadań i egzekwowanie poleceń, umiejętność odmawiania, wyrażania opinii, próśb i potrzeb, asertywna konfrontacja)

    • techniki rozwiązywania konfliktów w zespole: spór konstruktywny, mediacje, arbitraż, etc.


Powrót do listy




WYSTĄPIENIA PUBLICZNE

  1. Rodzaje zawodowych wystąpień publicznych - przegląd

  2. Specyfika wystąpień w firmie w sytuacjach wprowadzania zmian

  3. Udział w spotkaniach z przedstawicielami samorządu i rządu

  4. Sztuka prowadzenia dyskusji i sporów - erystyka

  5. Asertywność przeciw agresji

  6. Mowa ciała i dystans emocjonalny w wystąpieniach publicznych

  7. Struktura i oprawa dobrej prezentacji - dostosowanie do odbiorcy

  8. Notatka nielinearna - ściąga na jednej stronie

  9. Prowadzenie rozmów z dziennikarzami

  10. Udzielanie wywiadu prasowego i radiowego

  11. Specyfika wystąpień telewizyjnych

  12. Specyfika wystąpień medialnych w sytuacjach kryzysu

  13. Profesjonalizm w trudnych sytuacjach medialnych - case study na podstawie doświadczeń zawodowych uczestników szkolenia

  14. Trening z zastosowaniem kamery - analiza poprawności merytorycznej i metodologicznej prezentowanych treści i form dyskusji


Powrót do listy




SZTUKA SKUTECZNEJ PREZENTACJI

  1. Style odbioru informacji

    • uwzględnianie właściwości krzywej zapamiętywania Ebbinghausa w przygotowaniu i prowadzeniu prezentacji oraz krzywej wydajności pracy umysłowej\

    • zasady uczenia się dorosłych - style uczenia się osób dorosłych

    • wiodące systemy reprezentacyjne w odbiorze informacji wg szkoły Neurolingwistycznego Programowania (NLP)

  2. Przygotowanie prezentacji

    • cele ogólne i szczegółowe

    • motyw przewodni

    • struktura prezentacji (modele: AIDA, diament, drzewo, etc.)

    • dostosowanie do typu odbiorcy (przekrój demograficzny i psychologiczny)

    • konspekt na jednej stronie - jak przygotować ściągę - notatka nielinearna

    • jak przygotować materiały wizualne i materiały szkoleniowe dla uczestników oraz kiedy je wręczać?

    • warunki zewnętrzne - proksemika (operowanie przestrzenią), sprawdzenie sprzętu prezentacyjnego i innych warunków wpływających na komfort prezentera i publiczności

    • nastawienie psychiczne prezentera - wizualizacja sukcesów i trudności, relaksacja i koncentracja

  3. Struktura prezentacji

    • wstęp - przedstawienie celu i tez

    • zawarcie kontraktu z publicznością na współpracę

    • wątek zasadniczy

    • treść prezentacji (układ w czasie, metody, materiały, pomoce)

    • podsumowanie lub/ i dyskusja

  4. Kompetencje prezentera

    • jak zjednać słuchaczy? - tworzenie wizerunku eksperta

    • budowanie pewności siebie

    • asertywność w kontakcie ze słuchaczami

    • jakość mówienia - profesjonalny język, dykcja, operowanie głosem: ton, tempo
      (ćwiczenia wokalne)

    • komunikacja niewerbalna prezentera

    • panowanie nad emocjami i trema

  5. Kształcenie umiejętności prowadzenia dyskusji - dopasowanie form do charakteru
    prezentacji i przekroju słuchaczy.

  6. Sytuacje kryzysowe podczas prezentacji - studia przypadków.

  7. Trening modelowych zachowań prezentacyjnych z wykorzystaniem kamery video.


Powrót do listy




ZARZĄDZANIE STRESEM

  1. Sesja integracyjno - relaksacyjna

  2. Natura stresu

    • definicje

    • związek z motywacją

    • ciało a umysł, czyli jakie sygnały wysyła nam organizm

    • psychofizjologia stresu

    • typowe reakcje na stres - typ A i B

    • skutki stresu krótkotrwałego i długotrwałego

    • zmęczenie, trema, stres, czy syndrom wypalenia - diagnozowanie

  3. Profilaktyka stresu

    • planowanie i organizacja pracy własnej

    • irracjonalne przekonania i stereotypy jako wewnętrzne wzmacniacze stresu, jak je przełamać?

    • rola pozytywnego nastawienia - efekt Pigmaliona

    • budowanie dobrych relacji personalnych

    • odpoczynek, hobby

  4. Cechy ludzi odpornych na stres

  5. Analiza transakcyjna - modelowanie postawy życiowej wobec stresu

  6. Analiza kluczowych stresorów w pracy menedżera i możliwości ich minimalizowania

  7. Na czym budować, czyli analiza mocnych i słabych stron osobowości i kompetencji w starciu z destrukcyjnym stresem

  8. Jak oddzielać problem od człowieka w sytuacji kierowania pracownikiem?

  9. Zapobieganie kumulowaniu negatywnych emocji - samokontrola emocjonalna

  10. Asertywne wyrażanie emocji pozwalające zachować poprawne relacje personalne z podwładnymi - m.in. chwila samoświadomości, komunikat JA, technika FUO, technika zdartej płyty i słonia

  11. Asertywne reakcje na manipulacje, presję i zachowania inwazyjne podwładnych

  12. Zarządzanie "mową ciała" jako sposób redukcji stresu

  13. Erystyka, czyli sztuka prowadzenia konstruktywnych sporów bez angażowania negatywnych emocji i stresu

  14. Przegląd i analiza indywidualnych sposobów radzenia sobie z nadmiernym poziomem stresu

  15. Techniki skutecznych sposobów diagnozowania i wychodzenia ze stresu krótkotrwałego

  16. Skuteczne, racjonalne zachowania obronne w stresie długotrwałym - zapobieganie wypaleniu i autodestrukcji

  17. Techniki energetyzacji i koncentracji uwagi - trening

  18. Trening relaksacyjny z muzyką

    • ćwiczenia oddechowe

    • uwalnianie głosu

    • pozytywna wizualizacja

    • trening autogenny Schulza

    • techniki wyciszające

  19. Opracowanie planu indywidualnego treningu antystresowego.


Powrót do listy




ZARZĄDZANIE CZASEM

Efektem szkolenia jest wprowadzenie w metodologię racjonalnego ustalania celów w kontekście czasu, zapoznanie z istotą, celami i zasadami zarządzania czasem oraz wykształcenie umiejętności dostrzegania i eliminacji "pożeraczy" czasu i doboru oraz zastosowania adekwatnych do potrzeb i sytuacji narzędzi zarządzania czasem.

Tematyka

  1. Istota zarządzania czasem a praca menedżera

  2. Czynniki sprawności zarządzania czasem

    • zarządzanie przez cele

    • rozpoznanie priorytetów

    • zastosowanie zasady Pareto w zarządzaniu czasem

    • elastyczny czas pracy (flexi time) - techniki uelastyczniania czasu

    • zasada "poświęć czas by zyskać na czasie"

  3. Przyczyny nieefektywnego zarządzania czasem

    • przeciążenie pracą - zagrożenia nieefektywnego wykorzystywania czasu

    • czas pracy a indywidualny zegar biologiczny - metody na regulowanie zegara biologicznego w zależności od potrzeb

    • złodzieje czasu - ich dostrzeganie i eliminacja

    • praca nad sobą oraz modyfikacja zachowań - praktyczne sposoby zmiany "siebie"praca nad innymi oraz modyfikacja ich zachowań

    • wyzwalanie twórczości w ludziach a zarządzanie czasem

  4. Organizacja pracy

    • planowanie pracy, organizacja czasu własnego - pracownika i menedżera

    • przyczyny niesprawności i czynniki sprawności w pracy własne

    • czasooszczędne i efektywne zasady: organizowania i prowadzenia narad i odpraw, wykonywania i koordynowania prac

    • planowanie i harmonogramowanie z wykorzystaniem narzędzi zarządzania czasem

    • dostosowywanie narzędzi zarządzania czasem do indywidualnych potrzeb - uwzględnienie specyfiki oraz warunków pracy

    • rozwój osobowości i sprawności umysłowej - techniki


Powrót do listy




REKRUTACJA I SELEKCJA - praktyczne rozwiązania

Szkolenie adresowane jest zarówno dla osób zajmujących się na co dzień rekrutacją w firmie, jak tych, którzy chcą profesjonalnie przygotować się do tej roli - specjalistów i kierowników HR oraz innych pracowników, kierowników działów czy menedżerów, do których zadań należy dbanie o stan zatrudnienia w zespołach, którymi zarządzają.

Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą wiedzieli:

  • jak przygotować i zaplanować projekt rekrutacyjny na dane stanowisko bądź grupę stanowisk

  • jak i gdzie szukać najlepszych kandydatów

  • jak przeprowadzić selekcję wstępną

  • jakie narzędzia ułatwią i maksymalnie zobiektywizują dalszą selekcję kandydatów

  • "w co grają kandydaci", czyli jak nie ulec "grze" kandydata i dostrzec to, co kandydat chciałby ukryć

  • jak nie ulec psychologicznym pułapkom związanym z ocenianiem kandydatów

  • jak podjąć ostateczną decyzję o zatrudnieniu

  • co zrobić, żeby nie "stracić" wybranej osoby

Tematyka

  1. Nowe trendy w rekrutacji i selekcji - dobre i złe doświadczenia

  2. Rekrutacja pracowników - planowanie i przygotowanie procesu rekrutacyjnego, źródła i metody poszukiwania najodpowiedniejszych kandydatów

  3. Selekcja wstępna kandydatów - skuteczne narzędzia (np. "CV - eliminator", wywiady telefoniczne, spotkania grupowe) i niezbędne umiejętności (w tym: trening umiejętności czytania dokumentów aplikacyjnych, przygotowywania odpowiednich ankiet, narzędzi, aplikacji)

  4. Bezpośrednie spotkanie z kandydatem - nie tylko klasyczna rozmowa kwalifikacyjna Sprawdzone techniki (wywiad behawioralny), autorskie metody (Mini Assessment Centre), narzędzia szybkiej weryfikacji wybranych umiejętności kandydata

  5. Umiejętność prowadzenia rozmowy - przygotowanie, prowadzenia, kontrolowanie przebiegu i podsumowanie interview, w tym: trening umiejętności zadawania pytań ze szczególnym uwzględnieniem tzw. "trudnych" pytań, trening umiejętności aktywnego słuchania, kontrolowania przebiegu rozmowy, odczytywania mowy ciała, narzędzia komunikacji asertywnej

  6. Inne źródła informacji o kandydatach - testy, "próby", zadania, case study.

  7. Umiejętność wykorzystania i/lub samodzielnego przygotowania odpowiednich "testów" i narzędzi do "pomiaru" określonych kompetencji kandydatów

  8. Psychologia oceniania i podejmowania decyzji - najczęstsze błędy w ocenie kandydatów, skuteczne narzędzia ułatwiające i optymalizujące podejmowanie decyzji.

  9. Raporty końcowe, wizualizacje danych


Powrót do listy




ASSESSMENT CENTRE

Szkolenie przygotowuje uczestników do pełnienia roli asesorów oraz wyposaża ich w podstawowe narzędzia niezbędne do oceny kompetencji kandydatów ubiegających się o stanowiska w firmie.

Cele szkolenia

  • uczenie umiejętności sporządzania opisów stanowisk pracy (profesjogramów)

  • zastosowania różnego rodzaju procedur rekrutacyjnych

  • zapoznanie uczestników z poszczególnymi etapami przygotowania i przeprowadzenia procedury AC

  • przygotowanie uczestników do przeprowadzenia procedury AC

  • poznanie zasad tworzenia arkuszy obserwacyjnych i oceniających zachowania uczestników AC

  • nabycie umiejętności służących ocenie kluczowych kompetencji u osób na określone stanowiska

Ponadto po zakończeniu szkolenia uczestnicy nabędą umiejętności związane z:

  • obserwowaniem

  • prowadzeniem notatek oraz rejestracji przebiegu sesji i konstruowania raportu

  • klasyfikowaniem zachowań

  • dokonywaniem obiektywnej oceny kandydatów

Tematyka szkolenia

modyfikowana w zależności od potrzeb Klienta:

  1. Przegląd technik rekrutacji i selekcji ze szczególnym uwzględnieniem technik niestandardowych

  2. Wprowadzenie w metodę zarządzania kompetencjami

  3. Tworzenie i procedury implementacji opisów stanowisk pracy - formułowanie wymagań wobec kandydatów

  4. Wprowadzenie do metody AC

  5. Zastosowanie i cele projektu AC

  6. Założenia metody i aspekt wieloczynnikowej oceny kompetencji kandydatów pod kątem przydatności na danym stanowisku.

  7. Etapy procedury Assessment Centre - ich weryfikacja i wprowadzanie modyfikacji

  8. Wybór i dostosowanie ćwiczeń w odniesieniu do ustalonych kompetencji - tworzenie ćwiczeń i scenariuszy.

  9. Zastosowanie testów - wprowadzenie.

  10. Wprowadzenie do metod wykorzystywanych podczas sesji: wywiadów biograficznych i behawioralnych oraz symulowanych ćwiczeń "in-basket" (tzw. koszyk), ćwiczeń grupowych, prezentacji i tzw. fact-finding (podejmowanie decyzji na bazie zebranych informacji)

  11. Planowanie działań przedsesyjnych

  12. Prowadzenie sesji AC

  13. Obserwacja i ocena uczestników

  14. Ogólne zasady planowania i prowadzenia spotkania po zakończeniu etapów pośrednich oraz po całej sesji AC

  15. Zbieranie i analiza informacji w kontekście pojedynczych ocen zbieranych podczas sesji

  16. Tworzenie kompleksowej oceny uczestników pod względem wymaganych cech i specyfiki firmy oraz w celu ustalenia potencjału kandydatów

  17. Opracowywanie raportu

  18. Informacja zwrotna i komunikowanie wyników sesji jej uczestnikom oraz inne działania podejmowane po zakończeniu projektu AC


Powrót do listy




MOTYWOWANIE PRACOWNIKÓW

Efektem szkolenia jest pozyskanie wiedzy i narzędzi służących pozafinansowemu motywowaniu pracowników do identyfikacji z misją i strategią działania firmy.

Tematyka

  1. Mechanizmy psychologiczne wyznaczające główne kierunki działania i aktywności pracownika w firmie a oczekiwania motywacyjne

  2. Istota i rodzaje motywacji pracowniczej

  3. Współczesne modele motywacji pracowników i ich zastosowanie praktyczne

    • piramida potrzeb Maslowa

    • dwuczynnikowa teoria Herzberga

    • teoria X - Y McGregora

  4. Znaczenie motywacji zewnętrznej i wewnętrznej w realizacji celów i zadań zespołu

  5. Motywowanie finansowe a motywowanie pozafinansowe - efektywność zastosowania poszczególnych metod i ich skuteczność

  6. Czynniki demotywujące pracowników - jak je eliminować?

  7. Techniki rozpoznawania interesów i potrzeb pracowników w celu dobrania odpowiednich sposobów motywowania pozafinansowego

  8. Dopasowanie stylu kierowania motywacyjnego do stopnia kompetencji i zaangażowania poszczególnych pracowników (Model Hersaya)

  9. Rola bieżących (doraźnych) pochwał i krytyki a motywacja pracownicza

  10. Kiedy i w jakich okolicznościach pochwała motywuje?

  11. Jak krytykować motywująco?

  12. Konstruktywne, bieżące informacje zwrotne sprzyjające kształtowaniu odpowiedzialności pracownika za organizację i zespół oraz służące jego rozwojowi zawodowemu

  13. Delegowanie zadań i odpowiedzialności jako narzędzie motywacyjne

  14. Motywacja jako narzędzie redukowania stresu i zapobiegania sytuacjom wypalenia zawodowego

  15. Motywowanie w różnych sytuacjach zawodowych - studia przypadków

  16. Wypracowanie realnego katalogu motywatorów pozafinansowych - analiza możliwości i ograniczeń.


Powrót do listy




OCENA I ROZWÓJ pracowników w codziennej praktyce menedżera

Szkolenie przeznaczone jest dla tych menedżerów i szefów działów HR odpowiedzialnych za politykę personalną firmy, którzy chcą oceniać swoich pracowników nie tylko sprawnie, profesjonalnie i "bezstresowo", ale także wykorzystywać proces oceniania dla świadomego planowania rozwoju i motywowania podwładnych.

Tematyka

  1. Ocena pracowników jako jedno z głównych zadań menedżera - systemy ocen okresowych i bieżąca ocena wyników pracy podległych pracowników

  2. Efektywne komunikowanie się w sytuacji oceniania i motywowania pracowników

  3. Różne metody, strategie i systemy ocen - dobre i złe doświadczenia

  4. Cele, etapy, zasady, kryteria i narzędzia efektywnej oceny

  5. Trening umiejętności przeprowadzania rozmowy oceniającej - planowanie i przygotowanie do rozmowy, struktura i utrzymanie toku rozmowy, konstruktywne informacje zwrotne sprzyjające kształtowaniu odpowiedzialności, radzenie sobie z emocjami własnymi i osób ocenianych.

  6. Wykorzystanie oceny i oceniania dla rozwoju i motywowania pracowników - sprawdzone pomysły, skuteczne rozwiązania - m.in. planowanie i przygotowanie zestawów testów, badanie potrzeb szkoleniowych, audyt menedżerski


Powrót do listy




ROZMOWA OCENIAJĄCA

  1. Dlaczego nie lubimy oceniać i  być ocenianym?

    Psychologiczne uwarunkowania procesu oceniania: skutki, korzyści, zagrożenia.

    • kryteria, jakie stosujemy podczas oceniania pracowników

    • najczęstsze błędy oceniania i sposoby zapobiegania im

  2. Efektywna rozmowa oceniająca:

    • dlaczego oceniamy - cele

    • co oceniamy - kryteria

    • kogo oceniamy - podmiot

    • kto ocenia - postawa i umiejętności

    • jak oceniamy - techniki

    • kiedy oceniamy - częstotliwość

  3. Praktyczny trening umiejętności przeprowadzania rozmowy oceniającej:

    • planowanie i przygotowanie do rozmowy

    • struktura i utrzymanie toku rozmowy

    • przebieg rozmowy oceniającej, czyli o aktywności rozmówców i kontrolowaniu rozmowy

    • konstruktywne informacje zwrotne sprzyjające kształtowaniu odpowiedzialności

    • zasady chwalenia pracownika

    • techniki radzenia sobie ze specyficznymi osobowościami, czyli o podejściach trudnych i niestandardowych

    • zakończenie rozmowy i umiejętność wyznaczania celów

    • radzenie sobie z emocjami własnymi i osób ocenianych


Powrót do listy




COACHING - Jak rozwijać pracowników?

  1. Model zarządzania sytuacyjnego P. Hersaya - określenie zasad pracy z podwładnymi na różnych etapach ich rozwoju:

    • rola zarządzania przez cele i przez relacje w procesie rozwijania pracowników

    • trening a coaching - podobieństwa i różnice

    • zasady szkoleniowe dla coacha, czyli jak efektywnie prowadzić trening i coaching w miejscu pracy.

  2. Istota coachingu - założenia dotyczące roli menedżera jako coacha i trenera w procesie rozwoju pracowników:

    • role coacha, czyli granice między wsparciem i rozwojem, a kontrolą i egzekwowaniem wykonania zadań

    • proces coachingu - ustalenie celów rozwojowych - reguła WARTO, analiza zachowań pracownika, informacja zwrotna, ponowne ustalenie celów szkoleniowych.

  3. Komunikacyjne umiejętności coacha - zasady komunikacji z pracownikiem:

    • zasady udzielania informacji zwrotnej, czyli jak rozmawiać z pracownikiem,
      aby uczynić z jego błędów silną motywację

    • konstruktywna krytyka - jak krytykować, aby nie zniechęcić do pracy, a zachęcić do zmiany zachowania

    • efektywne pytania - najskuteczniejsze narzędzie coacha

    • wybrane techniki aktywnego słuchania przydatne w prowadzeniu rozmowy coachingowej z podwładnym

    • Zasada Sokratesa - "Znaj odpowiedź na pytanie, które zadajesz."

    • ćwiczenia komunikacyjne - szkolone osoby uczestniczą w ćwiczeniach, w praktyczny sposób nabywając i utrwalając wiedzę i umiejętności w zakresie coachingu i komunikacji z pracownikami.

  4. Model rozmowy coachingowej - skuteczna struktura rozmowy rozwijającej z pracownikiem oparta o model "kanapki krytyki".

  5. Plan rozwoju umiejętności - jak tworzyć efektywne plany dla pracowników wspierające proces rozwoju ich umiejętności.


Powrót do listy




ZARZĄDZANIE ZMIANĄ

Efektem szkolenia jest wprowadzenie do problematyki zarządzania zmianą, jako nieodłącznego elementu rzeczywistości i umiejętność przezwyciężania oporów zespołu oraz własnych poprzez stosowanie praktycznych narzędzi zarządzania zmianą.

Tematyka

  1. Istota, przyczyny i charakter zmian w organizacji

    • potrzeba zmian - dostrajanie się do otoczenia organizacyjnego oraz otoczenia zewnętrznego

    • nowe podejście do zmiany organizacyjnej

    • idea ciągłej poprawy (poszukiwania usprawnień)

    • różne szkoły zarządzania zmianą (Europa - USA - Japonia)

  2. Analiza obszarów i stopnia konieczności dokonywania zmian

    • diagnozowanie potencjału organizacyjnego

    • ludzie, jako motor zmian

    • czy ta zmiana jest na pewno konieczna?

    • organizacja gotowa do stawienia czoła przyszłości

  3. Etapy dokonywania zmian

    • zmiana własnej mentalności

    • rozumienie procesu zmian

    • kultura zmian

    • rola przywódcy a rola zespołu

    • zasady i techniki komunikowania zmian

    • wybór właściwego momentu

    • implementacja i realizacja zmian

    • Zasada RZZ (Rozmrożenie - Zmiana - Zamrożenie)

  4. Antycypowanie i przezwyciężanie oporu wobec zmian

    • identyfikacja sił oporu

    • bezwład

    • źródła oporu

    • techniki zarządzania oporem i jego przezwyciężania

  5. Doskonalenie organizacji

    • technika Organizational / Development

    • w kierunku organizacji uczącej się

    • wykorzystanie technik heurystycznych w zarządzaniu zmianą

    • twórczość budująca i destrukcyjna

    • zasady i narzędzia learn management w zarządzaniu zmianą


Powrót do listy




OPEN SPACE - raj czy piekło?

Charakterystyka przedmiotu szkolenia

Rosnąca popularność systemów "open space" w organizacji pracy ludzi w biurach jest odpowiedzią na gotowość firmy i zespołów do ciągłych zmian. Dynamiczne organizacje potrzebują elastycznych miejsc pracy, które pozwalają im przystosować się do zmiennych warunków biznesowych, zmieniających się produktów oraz strategii.
Biuro to przede wszystkim przestrzeń społeczna i zespołowa. Open space sprzyja nowym metodom interakcji oraz zmianom w zachowaniu związanym z pracą w nowym środowisku - tworzy efekt synergii zespołowej.
Kontakty międzyludzkie dodają energii, zapewniają świeże spojrzenie na stare problemy i z nich rodzą się nowe pomysły.
Bezpośredni kontakt i spontaniczna komunikacja pomiędzy pracownikami to największe atuty biura typu open space. Dzisiejsze biura potrzebują przestrzeni biurowej spełniającej dwa podstawowe warunki: niskie koszty oraz możliwość szybkich modyfikacji sprzyjających pracy grupowej.

Cele szkolenia

  • Zbudowanie pozytywnego nastawienia i elastyczności w procesie zmian związanych z nową organizacją miejsc pracy

  • Dostarczenie wiedzy na temat kultury organizacyjnej open space

  • Wprowadzenie w proces tworzenia nowych standardów zachowań

Tematyka

  1. Poszerzenie wiedzy dotyczącej standardów pracy w open space

  2. Otwarcie komunikacji umożliwiającej tworzenie nowych ról i relacji

  3. Konstruktywny feedback - wymiana informacji zwrotnej wewnątrz zespołu

  4. Refleksja nad rolą osobistego nastawienia a postrzeganiem zmian

  5. Dostrzeżenie pozytywnych stron pracy w open space

  6. Warsztat przeznaczony na rozwiązanie problemów związanych z pracą w open space


Powrót do listy




PROFESJONALNE ZARZĄDZANIE SEKRETARIATEM

  1. Rola sekretariatu / kancelarii w strukturze organizacyjnej instytucji

    • zarządzanie informacją (odwołanie do instrukcji kancelaryjnej)

    • funkcja reprezentacyjna sekretariatu

  2. Wspomaganie szefa w organizacji pracy

    • prowadzenie kalendarza szefa

    • planowanie i przygotowywanie spotkań, zebrań i konferencji

    • asertywna ochrona szefa przed nieuzasadnionymi kontaktami

    • mediacje w sytuacjach konfliktowych "szef - klient"

  3. Składniki pozytywnej prezentacji własnej osoby w pracy biurowej

    • profesjonalizm

    • inteligencja emocjonalna

    • kultura osobista

  4. Budowanie pożądanego wizerunku osobistego i zawodowego w relacjach z przełożonymi, współpracownikami i klientami

    • WIZERUNEK STATYCZNY (WYGLĄD ZEWNĘTRZNY):koloryt, fryzura, makijaż, ubranie,typowe błędy niszczące wizerunek

    • WIZERUNEK DYNAMICZNY (MOWA CIAŁA): operowanie głosem, eliminacja złych nawyków, mimika: kontakt wzrokowy i uśmiech, kinezjetyka (postawa, witanie, poruszanie, gestykulacja)

    • WYPRACOWANIE STANDARDÓW WIZERUNKU BIUROWEGO

  5. Trening konstruktywnego porozumiewania się

    • typy rozmówców - budowanie dobrego kontaktu

    • techniki aktywnego słuchania - jak usprawnić swój odbiór? (parafraza, dowartościowanie, odzwierciedlanie uczuć, klaryfikacja)

    • umiejętność zadawania pytań pozwalających określać potrzeby i kryteria rozmówcy

    • przeformułowanie obiekcji i odpowiadanie na trudne pytania

  6. Bezpośrednia obsługa klienta

    • standardy obsługi klienta - warunki zewnętrzne i atmosfera budowania kontaktu

    • formy pomocy klientowi - informowanie, doradzanie, rozwiązywanie problemów

    • savoir - vivre w kontaktach z klientem

    • obsługa klienta w sytuacjach konfliktowych - studia przypadków (zwroty, których należy unikać, wysłuchiwanie skarg, techniki schładzania negatywnych sytuacji emocjonalnych

  7. Telefoniczna obsługa klienta

    • zasady kontaktu telefonicznego

    • składniki jakości mówienia

    • ton głosu - podstawowe narzędzie efektywnej rozmowy telefonicznej

    • aktywne słuchanie w kontakcie telefonicznym

    • tworzenie wizerunku profesjonalisty

    • etykieta telefoniczna - test grzeczności telefonicznej

    • stanowczy styl kontaktu telefonicznego w sytuacjach konfliktowych

    • trudne sytuacje i relacje telefoniczne - studia przypadków i modelowanie wzorcowych rozmów


Powrót do listy


szkolenia telewindykacja kalendarz

Wykonanie PCNT

ASYLON OP | tel/fax: 22 833 23 95 | kom. 509 17 42 44 | e-mail asylon@asylon.pl