UMIEJĘTNOŚCI OSOBISTE I SPOŁECZNE

TRENING PEWNOŚCI SIEBIE I AUTOPREZENTACJI

TRENING ASERTYWNOŚCI

EFEKTYWNA KOMUNIKACJA

ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW

PREZENTACJA

SKUTECZNE DZIAŁANIE

TECHNKI PRACY UMYSŁOWEJ

TRENING ANTYSTRESOWY




TRENING PEWNOŚCI SIEBIE I AUTOPREZENTACJI

Efektem szkolenia jest samopoznanie, zwiększenie pewności siebie i wywieranie korzystnego wrażenia na ludziach.

Tematyka

  1. Określenie mocnych i słabych stron osobowości istotnych w autoprezentacji

  2. Cztery układy odniesienia siebie do innych ludzi i ich konsekwencje związane z pewnością siebie i stosunkiem do innych - analiza transakcyjna

  3. Pewność siebie warunkiem efektywnej komunikacji i pozytywnej autoprezentacji

  4. Znaczenie zewnętrzności statycznej (wyglądu) i dynamicznej (języka ciała i sposobu
    wypowiadania się) w komunikacji międzyludzkiej

  5. Wystąpienia publiczne - zasady prezentacji tematu (oferty), prowadzenie dyskusji, radzenie sobie z emocjami i tremą

  6. Trening modelowych zachowań autoprezentacyjnych

  7. Radzenie sobie z nietypowymi sytuacjami i zachowaniami ludzi


Powrót do listy





TRENING ASERTYWNOŚCI

Efektem szkolenia jest zwiększenie pewności siebie w kontaktach z ludźmi poprzez trening stanowczych (asertywnych) zachowań: stanowczo, łagodnie, bez lęku.

Tematyka

  1. Stanowczość (asertywność) jako alternatywa uległości i agresji

  2. Istota adekwatnej pewności siebie

  3. Diagnoza zachowań (autotest)

  4. Rozpoznawanie manipulacji i radzenie sobie z nimi

  5. Trenowanie umiejętności w zakresie:

    • obrony własnych praw i terytorium psychologicznego

    • wyrażania opinii, stawiania wniosków

    • uczestniczenia i prowadzenia dyskusji

    • stawiania i egzekwowania wymagań

    • odmawiania i upominania się

    • proszenia i dziękowania

    • wyrażania i przyjmowania krytyki, pochwał i ocen

    • kontrolowania i wyrażania uczuć

    • konstruktywnego prowadzenia sporu


Powrót do listy




EFEKTYWNA KOMUNIKACJA

  1. Znaczenie synergii grupowej w efektywnej komunikacji zespołu - gry

    • znaczenie informacji posiadanych przez poszczególnych członków zespołu w rozwiązywaniu problemów informacyjnych

    • znaczenie komunikacji we współpracy zespołu

  2. Współpraca, czy rywalizacja - co się bardziej opłaca? - gra komunikacyjno-negocjacyjna

  3. Komunikacja w zespole

    • sieci komunikacji

    • oficjalne i nieformalne komunikowanie się

    • blokady w przepływie informacji i ich wpływ na skuteczność działania zespołu

    • blokady a konflikty

  4. Efektywna komunikacja interpersonalna (werbalna i niewerbalna)

    • rola nastawienia (efekt Pigmaliona)

    • psychologiczne aspekty efektywnego przekazu i odbioru informacji słownych

    • znaczenie "mowy ciała" w porozumiewaniu się ludzi

    • niespójność w przekazie słownym i niewerbalnym - skutki dla komunikacji

    • międzyludzkiej

    • techniki aktywnego słuchania (parafraza, odzwierciedlanie, klaryfikacja)

    • techniki skutecznych pytań

  5. Osobowość a komunikacja - jak komunikować się z osobami o określonym

    • temperamencie?

    • autodiagnoza własnego typu temperamentu

    • jak komunikować się z osobami o określonym temperamencie - wskazówki

  6. Trening zastosowania sporu konstruktywnego w rozwiązywaniu konfliktów

  7. Konstruktywna komunikacja telefoniczna

    • zasady skutecznego kontaktu telefonicznego

    • wizerunek profesjonalisty w kontakcie telefonicznym - jak go stwarzać?

    • głos jako podstawowe narzędzie komunikacji telefonicznej

    • podstawowe etapy rozmowy telefonicznej

    • trening wzorcowych rozmów telefonicznych

    • trudne sytuacje telefoniczne - studia przypadków

  8. Mailowy savoir - vivre

  9. Techniki opanowywania emocji i redukcji stresu w trudnych sytuacjach interpersonalnych (komunikat "JA", "Chwila świadomości")


Powrót do listy




ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW

Efektem szkolenia jest umiejętność przeciwdziałania konfliktom przez odpowiednią komunikację, a także pozyskanie narzędzi służących konstruktywnemu rozwiązywaniu konfliktów.

Tematyka

  1. Istota i fazy konfliktu.

  2. Dynamika konfliktów.

  3. Przyczyny konfliktów.

  4. Zachowania ludzi w sytuacjach konfliktowych - mechanizmy psychologiczne.

  5. Diagnozowanie rodzajów konfliktów (Koło T. Moora).

  6. Umiejętności psychospołeczne w rozwiązywaniu konfliktów.

  7. Techniki rozwiązywania konfliktów.

  8. Spór konstruktywny jako optymalne podejście do konfliktu - erystyka.

  9. Mediacje w sporach pracowniczych - rola i warsztat mediatora.

  10. Trening skutecznych strategii i procedur mediacyjnych w różnych układach konfliktowych:
    pracownik-pracownik, pracownik-kierownik, kierownik-kierownik, jednostka-grupa, grupa-grupa, etc. - studia przypadków z realiów firmy.

  11. Techniki grupowego podejmowania decyzji w sytuacji konfliktu - nominalna i delficka.


Powrót do listy




PREZENTACJA

Efektem szkolenia jest udoskonalenie umiejętności korzystnej prezentacji tematu, oferty.

Tematyka

  1. Style odbioru informacji

    • uwzględnianie właściwości krzywej zapamiętywania Ebbinghausa w przygotowaniu i prowadzeniu prezentacji

    • zasady i style odbioru informacji przez dorosłych

    • wiodące systemy reprezentacyjne w odbiorze informacji wg szkoły Neurolingwistycznego Programowania (NLP)

  2. Przygotowanie prezentacji

    • motyw przewodni

    • struktura prezentacji (modele: AIDA, diament, drzewo, etc.)

    • dostosowanie do typu odbiorcy (przekrój demograficzny i psychologiczny)

    • konspekt na jednej stronie - jak przygotować ściągę - notatka nielinearna

    • jak przygotować materiały dla uczestników oraz kiedy je wręczać?

    • warunki zewnętrzne - proksemika (operowanie przestrzenią), sprawdzenie sprzętu prezentacyjnego i innych warunków wpływających na komfort prezentera i publiczności

    • nastawienie psychiczne prezentera - wizualizacja sukcesów i trudności, relaksacja i koncentracja.

  3. Struktura prezentacji

    • wstęp - przedstawienie celu i tez

    • zawarcie kontraktu z publicznością na współpracę (określenie roli prezentera i publiczności, dyscyplina, porządek prezentacji, zebranie oczekiwań)

    • wątek zasadniczy - treść prezentacji (układ w czasie, metody, materiały, pomoce)

    • podsumowanie - powtórzenie najważniejszych informacji przez prezentera lub/ i dyskusja

  4. Kompetencje prezentera

    • jak zjednać słuchaczy? - tworzenie wizerunku eksperta

    • asertywność w kontakcie ze słuchaczami, szczególnie w czasie dyskusji - komunikaty - wytrychy

    • jakość mówienia - profesjonalny język, dykcja, operowanie głosem: ton, tempo (ćwiczenia wokalne)

    • komunikacja niewerbalna prezentera - dostosowanie mimiki, gestów, postawy i sposobu poruszania się

    • panowanie nad emocjami i tremą (operowanie oddechem)

  5. Kształcenie umiejętności prowadzenia dyskusji - dopasowanie form do charakteru prezentacji i przekroju słuchaczy.

  6. Sytuacje kryzysowe podczas prezentacji (np. opór, brak dyscypliny, nietypowe zachowania słuchaczy, nieprzewidziane sytuacje) - studia przypadków.

  7. Trening modelowych zachowań prezentacyjnych z wykorzystaniem kamery video.

  8. Inne zagadnienia związane z prezentacjami wynikłe w trakcie szkolenia - odpowiedź na zapotrzebowanie słuchaczy (np. specyficzne spotkania, kontakt z mediami).


Powrót do listy




SKUTECZNE DZIAŁANIE

Efektem szkolenia jest udoskonalenie umiejętności planowania i sprawnego działania oraz
organizacji czasu i warsztatu pracy.

Tematyka

  1. Przegląd strategii osiągania celu

  2. Elementy treningu kreatywnego myślenia - techniki twórcze / łamanie stereotypów

  3. Planowanie celów i określenie priorytetów życiowych i zawodowych

  4. Zasada efektywności V. Pareto - zastosowanie w praktyce

  5. Zarządzanie czasem, uwzględnienie krzywej wydajności pracy

  6. Sztuka podejmowania optymalnych decyzji, kalkulowanie ryzyka, indywidualne
    logiczne i nielinearne podejmowanie decyzji, grupowe podejmowanie decyzji - technika nominalna i delficka, idealne przeprojektowanie

  7. Sposoby optymalizacji poziomu stresu podczas wykonywania zadań

  8. Trening relaksacji i koncentracji uwagi


Powrót do listy




TECHNKI PRACY UMYSŁOWEJ

Efektem szkolenia jest poznanie strategii efektywnej pracy umysłowej oraz udoskonalenie umiejętności zapamiętywania i koncentracji.

TEMATYKA

  1. Najnowsze wyniki badań nad procesem uczenia się

  2. Przegląd strategii efektywnej pracy umysłowej

  3. Organizacja warsztatu pracy , maksymalne wykorzystanie czasu

  4. Wybrane elementy treningu myślenia kreatywnego

  5. Jak więcej i trwalej zapamiętywać - trening pamięci

  6. Notowanie nielinearne jako skuteczny sposób przygotowania się do prezentacji tematu lub oferty (konspekt na jednej stronie)

  7. Trening wybiórczego czytania (selekcja informacji)

  8. Trening koncentracji uwagi, relaksacji i energetyzacji

  9. Ćwiczenia w opanowywaniu tremy


Powrót do listy




TRENING ANTYSTRESOWY

Efektem szkolenia jest poznanie i przećwiczenie technik optymalizacji stresu oraz zmiana postawy wobec stresu.

Tematyka

  1. Teoria stresu

  2. Stres a zmęczenie i syndrom wypalenia

  3. Stresogeny - jak je redukować i eliminować

  4. Reakcje na stres

  5. Odporność na stres

  6. Motywacja a stres - prawa Yerkesa - Doddsona

  7. Sposoby optymalizacji stresu przy wykonywaniu zadań

  8. Panowanie nad emocjami w sytuacjach konfliktowych

  9. Ćwiczenia w opanowywaniu tremy podczas wystąpień publicznych

  10. Techniki energetyzacji, koncentracji i relaksacji


Powrót do listy


szkolenia telewindykacja kalendarz

Wykonanie PCNT

ASYLON OP | tel/fax: 22 833 23 95 | kom. 509 17 42 44 | e-mail asylon@asylon.pl