COACHING

Audyt menedżerski

Coaching menedżerski

Audyt i coaching zespołu/firmy


AUDYT MENEDŻERSKI

Indywidualna diagnoza psychologiczna kompetencji menedżerskich w zarządzaniu personelem.

CELE

  • Dokonanie oceny oczekiwań ze strony przełożonych/współpracowników/podwładnych
  • Diagnoza osobowości i podstawowych kompetencji kierowniczych
  • Konstruktywna rozwijająca informacja zwrotna

PROGRAM

  • Konsultacje wstępne z Klientem - Decydentem
  • Obserwacja psychologiczna narady menedżerów
  • Diagnoza zespołu menedżerskiego: rozmowy indywidualne, wypełnienie skali oceny badanego menedżera; opisanie zespołu na podstawie Testu Przymiotników; zebranie oczekiwań wobec menedżera
  • Audyt personalny menedżera - wywiad psychologiczny, skala samoceny predyspozycji i umiejetności kierowniczych, badanie NEO FFI - testem osobowości, Testem Rottera (skala sterowalności wewnętrznej i zewnętrznej), ocena stylu kierowniczego - Testy Stylów Kierowania, sposób postrzegania i ocena współpracy w zespole.
  • Sesja feedbacku z badanym menedżerem - wsparcie psychologiczne ze wskazówkami możliwości doraźnej poprawy w pełnieniu funkcji kierowniczej
  • Raport - diagnoza personalna wraz ze wskazówkami propozycji rozwiązań problemów związanych ze sprawowaniem funkcji kierowniczej przez badanego menedżera
  • Feedback i konsultacje podsumowujące z Klientem - Decydentem; dokonanie ustaleń co do ewentualnej dalszej współpracy w zakresie wdrażania rozwiązań (np. coaching, szkolenie na stanowisku pracy, szkolenie indywidualne w wybranym zakresie, warsztat szkoleniowy z udziałem menedżera i zespołu, opracowanie samodzielnego treningu umiejętności kierowniczych, wskazanie literatury, mediacje, konfrontacje, psychoterapia).

powrót na górę


COACHING MENEDŻERSKI

Indywidualna pomoc dla menedżera wspierająca zarządzanie personelem. Dzięki współpracy z coachem - trenerem, menedżer koryguje funkcję kierowniczą, zastępując złe nawyki, nowymi i pożądanymi z punktu widzenia przełożonych i podwładnych. Otrzymuje profesjonalny feedback i wskazówki do dalszej pracy nad rozwojem osobistym i zawodowym. Podczas coachingu rozwijany jest sytuacyjny styl przywództwa.

CELE

  • Wspólne wypracowanie metod i sposobów doskonalenia
  • Nauka wykorzystania narzędzi doskonalenia stylu menedżerskiego
  • Konstruktywna rozwijająca informacja zwrotna

PROGRAM

  • Konsultacje coacha z menedżerem w celu omówienia sytuacji i nakreślenia planu działania
  • Menedżerska diagnoza potencjału poszczególnych podwładnych (mocne i słabe strony) pod kierunkiem coacha. Opracowanie przez menedżera na piśmie feedbacku dla poszczególnych podwładnych wg określonego wzorca - konsultacje z coachem
  • Trening przekazywania feedbacku podwładnym w różnych sytuacjach zawodowych (scenki z komentarzem trenerskim: menedżer - coach)
  • Coaching menedżerski w poszczególnych sferach kompetencji menedżera
  • Sesja feedbacku z menedżerem - wsparcie ze wskazówkami możliwości dalszego doskonalenia/ poprawy w pełnieniu funkcji kierowniczej
  • Raport - podsumowanie coachingu wraz ze wskazówkami propozycji rozwiązań problemów związanych ze sprawowaniem funkcji kierowniczej przez menedżera

TEMATY COACHINGOWE

  1. Rola i zadania menadżera
    • Diagnoza osobistego potencjału w kierowaniu ludźmi
    • Podstawowe umiejętności menedżera w zakresie kierowania zespołem
    • Zadania menedżera - planowanie, organizowanie (ze szczególnym uwzględnieniem zlecania zadań i wydawania poleceń), modelowanie, nadzorowanie
    • Style kierowania i ich wpływ na efektywność pracy
    • Psychologiczne aspekty kierowania pracownikami
    • Udział menedżera w tworzeniu kultury organizacyjnej firmy
  2. Spostrzeganie - percepcja - postawa
    • Uznawane wartości, reprezentowane postawy
    • Spostrzeganie a percepcja
    • Przesuwanie paradygmatów - co zrobić z rutyną, zachowaniami nawykowymi?
    • Poziom samooceny i jego wpływ na zachowania ludzi
  3. Style kierowania i ich wpływ na efektywność pracy
    • Psychologiczne aspekty kierowania pracownikami
    • Udział menedżera w tworzeniu kultury organizacyjnej firmy
  4. Model rozwoju osobistego w analizie transakcyjnej (wg E.Berne) w oparciu o koncepcję stanów „JA”, odpowiada na pytania:
    • kim jestem?
    • jak stałem się tym, kim jestem?
    • dlaczego zachowuję się właśnie tak?
    • analiza postaw i preferencji zachowań w zarządzaniu zespołem oraz wynikających z tego możliwości i ograniczeń
  5. Komunikacja jako narzędzie współpracy z podwładnymi
    • Narzędzia skutecznej komunikacji interpersonalnej.
    • Rozumienie intencji, motywacji i preferencji pracowników
    • Wywieranie wpływu na pracowników przy pomocy narzędzi komunikacyjnych
  6. Motywowanie pracowników
    • Co to jest motywacja?
    • Motywacyjne koncepcje klasyczne: hierarcha potrzeb Maslowa, czynniki motywacji i higieny Herzberga
    • Rola motywatorów niematerialnych - motywowanie środkami poza finansowymi jako oddziaływanie na sferę potrzeb pracowników
    • Znaczenie i funkcja ocen w motywowaniu
    • Spirala demotywacji
  7. Zachowania asertywne w relacjach zawodowych
    • Dialog konstruktywny
    • Aktywne słuchanie
    • Asertywna konfrontacja przekonań
    • Umiejętność wyrażania: krytyki, pochwał, poleceń
    • Asertywne przyjmowanie ocen
  8. Zasady prowadzenia trudnych rozmów z pracownikami – konstruktywne metody egzekwowania powierzonych zadań
    • Ocena pracownika jako jedno z podstawowych zadań menedżera
    • Ocena i przygotowanie się do prezentowania własnego stanowiska
    • Metodyka udzielania informacji zwrotnych
    • Techniki przyjmowania i udzielania informacji zwrotnych w trudnych relacjach z pracownikami
    • Zasady wypowiadania konstruktywnych ocen i opinii
    • Zasady egzekwowania poleceń
    • Zasady motywowania pracowników poprzez kary i nagrody
  9. Zarządzanie sytuacjami trudnymi i konfliktowymi w relacjach z pracownikami
    • Umiejętność diagnozy przyczyn konfliktów i sytuacji spornych
    • Analiza sytuacji trudnych pojawiających się w relacji przełożony - podwładny
    • Metody rozwiązywania konfliktów.

Prosimy o przesłanie zapytania z określeniem problemu - umówimy się na bezpłatne konsultacje wstępne oraz/lub przygotujemy indywidualną ofertę.

powrót na górę


AUDYT I COACHING ZESPOŁOWY

Projekt doradczo-szkoleniowy "na miarę" potrzeb i specyfiki zespołu lub całej firmy. Coach - trener dokonuje audytu współpracy i komunikacji w nieefektywnym lub/i skonfliktowanym zespole / firmie i na jego podstawie proponuje działania naprawcze w formie coachingu indywidualnego i zespołowego, mediacji oraz warsztatów szkoleniowych. Efektem audytu i coachingu jest trwała pozytywna zmiana indywidualnych postaw podwładnych i przełożonych, a także poprawa współpracy zespołowej i efektywności.

Podstawowe techniki audytu i coachingu zespołowego, to:

  • analiza dostępnych procedur
  • wywiady
  • kwestionariusze
  • testy psychologiczne
  • badanie socjometryczne,
  • analiza SWOT
  • warsztaty z zakresu komunikacji i współpracy w zespole
  • mediacje
  • feedback indywidualny i zespołowy
  • raport dla decydentów

Prosimy o przesłanie zapytania z określeniem problemu - umówimy się na bezpłatne konsultacje wstępne oraz/lub przygotujemy indywidualną ofertę.

powrót na górę

szkolenia telewindykacja kalendarz

Wykonanie PCNT

ASYLON OP | tel/fax: 22 833 23 95 | kom. 509 17 42 44 | e-mail asylon@asylon.pl